Köszönöm, hogy feliratkoztál!
Arcok különféle kultúrákból és korokból; festék, púder, kendő, falevél, agyag, acél mögött megbúvó arcok.
Arcok, amelyek maskarák: elrejtenek és öltöztetnek is egyben.
A kendő megvédhet a sivatag homokjától vagy a mohó férfitekintetektől, a fehér máz és a pöttyök elhárítják a rontást, ugyanakkor a fehér arcbőr kifejezhet nemességet is. A festék, a sár, a lombok és a virágok is eltakarhatnak, vagy csinosíthatnak. Vajon hogyan rejtik és öltöztetik az emberek az arcukat Japánban, Kínában, Etiópiában, Jáván, a Szaharában, az arab világban és a Fülöp Szigeteken?
A karneváli forgatagban ki lehet lépni az élet megszokott keretei közül. Megélhetünk olyan minőségeket, amelyek titokban bennünk rejlenek, de amelyek kifejezésének a mindennapi életben nem találjuk megfelelő módját.
Az itt látható szereplők festékbe, szerepbe öltöznek, némelyek mindkettőbe. Vannak arcok, amelyek különféle korok és kultúrák lenyomatait viselve magukon egy-egy konkrét archetípust, vagyis minőséget jelenítenek meg (mint például a harcos, a hős, a banya, a hercegnő, a mágus), illetve vannak arcok, amelyeken erőteljesen keverednek a minőségek.
Ahol pedig se festék, se púder, ott az élet írta rá a maszkot az ember arcára.
Ezek a képek most játékra hívnak.
Melyik arc fog meg?
Melyik maszkot ölteném magamra, melyik mögé rejtőznék?
Milyen minőséget hordoznak, és hogy mutatnak egymás mellett a különféle arcok?
Vajon kik vannak a maszkok mögött?
A képek helye szabadon változtatható. A huszonkét képből egy külön áll: ez a néző maga. Ez az az arc, amellyel a néző a leginkább azonosulni tud a karneváli forgatagban.
A többi kép pedig vándorolhat; megnézhetjük, vajon hogy hat például Darth Vader a muzulmán hölgy vagy a Botticellitől kölcsönzött Flóra társaságában…
Jó szórakozást!
vagy
vagy
és a többi...
A képekhez ihletésül szolgáltak Botticelli, Fragonard, Ingres festményei, Hans Silvester, Steve McCurry fényképei, George Lucas Csillagok háborúja, illetve Peter Jackson A Gyűrűk Ura című filmjei.